dinsdag 19 juli 2016

Zo jammer!!

Sommige mensen gaan heel respectloos met gratis patroontjes om...
Dit is iets waar ik helaas ook tegen aan loop...zo jammer!!!

Dankzij een berichtje van Rosalie...de haaklady achter Dekselse Potjes...kwam ik er achter dat mijn gratis patroontjes gedeeld worden in sommige haakgroepen...op facebook..ik heb daar geen toestemming voor gegeven en vind dit heel jammer dat het zo moet.
Ik steek hier veel energie en tijd in..en dan wordt er zo mee om gesprongen...en dan ook nog klakkeloos hun eigen  watermerk over heen zetten...."Pronken met andermans veren
 Heb er geen woorden voor en wordt er erg verdrietig van dat mensen dit zomaar doen.
Maar ik laat mij niet uit het veld slaan...en ga lekker door met mijn ontwerpjes.
"Een gewaarschuwd mens telt voor twee"


Ik heb nog een paar leuke sleutelhangers gehaakt..heerlijk in het zonnetje
Ben wat kleine haakwerkjes aan het maken...voor de aankomende fairs


Wens iedereen een mooie en fijne zomervakantie toe
Ik ga er van genieten...

Leafs Klaske Xxxxxxx

9 reacties:

Sofie zei

Dat is echt niet leuk... Ik zette een jaar geleden kabouter popjes, als gratis patroon op mijn blog, zie ik een maand later hetzelfde patroon op een andere haar blog.
Soms kom ik betaal patronen zomaar tegen op sites. Dat laat ik direct weten aan de ontwerpster. Ere wie ere toekomt hé!
Je sleutelhangers zijn om op te eten, tof gedaan!
Groetjes Sofie

Metsje zei

Jammer Klaske, ik heb er iets van meegekregen. Soms zou je ........
Groetjes Metsje

mingle-mangle zei

ja die mensen heb je jammer genoeg.....je wordt er niet vrolijk van
wij hebben ze WEL gekocht en zetten er ook altijd in ons blog bij van wie het
patroontje is, zouden MEER mensen moeten doen
wens je alsnog een fijne vakantie en trek het je NIET aan:D
liefs mingle-mangle

Olga Veenstra zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Olga Veenstra zei

Zo jammer! Kwam vorige week een hamster tegen als gratis patroon,precies dezelfde als de hamster van stip en haak! Alleen een kleine veranderingen aan het mondje. Maar dat was niet noemenswaardig. Dacht eerst nog dat het de hamster van stip en haak was. Gewoon niet eerlijk pronken met andermans veren.

Tinneshobbyworld zei

Is echt triest dat sommigen zich op die manier laten kennen. Respect is dan ook soms ver te zoeken. Het enige wat we kunnen doen is het telkens melden aan de betreffende ontwerper/ster als we zoiets zien. Probeer het niet aan je hart te laten komen.

Nog een fijne dag, groetjes Tinne

michaela zei

Ja je hebt mensen en mensen zullen we maar zeggen. Iets waar jij lang mee bezig bent wil een ander graag voor niets hebben. Heb al eens mee gemaakt dat ik knuffels verkoop en dat ze dan zeggen nee de knuffel hoeven we niet wil wel graag het patroon gratis ja daag ik moet ze ook kopen en betalen dus die persoon moet zelf het patroon kopen.

Antoinette zei

Helaas is respect tegenwoordig ver te zoeken.
Gelukkig zijn er ook nog eerlijke mensen.

Margaret zei

Helaas speelt een deel van de mensen in de haakwereld graag mooi weer met het werk van anderen. Iedere ontwerpster van patronen wordt hier af en toe mee geconfronteerd. Ik heb wat van die oneerlijke mensen wel eens benaderd. Zij begrepen niet waar ik moeilijk over deed en hun reactie was al even respectloos.
Gelukkig zijn er veel eerlijke mensen die jouw copyrights wel respecteren.

Lieeve groetjes, Margaret

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje en je leuke reactie en wie weet tot een volgende keer..Leafs Klaske