donderdag 8 september 2016

PietenPotjes


Met toestemming van Tessa van Riet-Ernst van WoolyToonsCrochet, mag ik het Sinterklaas en Pieten patroontje met jullie delen.
Ik heb voor de potjes alleen het hoofd gebruikt en een echt veertje op het petje gedaan...het is dus niet mijn eigen patroon!!!!
Hierbij de link waar je het patroon kan vinden, je moet je even aanmelden en dan kun je het patroon gratis downloaden.
Ik zal het deksel hoesje wel even beschrijven voor jullie.

...
DEKSEL OMHAKEN

1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken, herhalen (36v)
7. 5v, 2v in de volgende v haken, herhalen (42v)
8. t/m 12 ( 42 v)
13 5v, 2v samenhaken, herhalen ( 36v )
14 5v in 1 vaste, een vaste overslaan en in de volgende vaste een halve vaste, dit steeds herhalen.
15 Even passen of het hoesje mooi om het dekseltje past, afhechten en draad netjes wegwerken.
Ik gebruik potjes met deksel maat 6,5 cm


Succes en veel plezier met het maken van de potjes

Leafs Klaske Xxxxx

6 reacties:

mingle-mangle zei

yes goed idee, je kan maar niet vroeg genoeg beginnen haha
fijne dag:D

Vrouwe Papenborg zei

Leuk, leuk, leuk!! Pot 6,5 cm doorsnede, is dat de "Hak"model?? Want daar heb ik er nog zat van!! Geweldig voor de nichtjes om weg te geven!!!
Hoe gaat het met je??? Groet'n Monica, vrouwe Papenborg.

Klaske v.d Bij zei

Graag gedaan, ja dat is het kleine hak model
Het gaat goed met mij, lekker bezig....

Atelier Valerie zei

Bedankt om dit lieve potje te delen ...
Ik ken een klein meisje die heel blij zal zijn ...
Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

mariekeshobbyplekkie zei

Dank je wel voor het delen, wat leuk!
Groetjes van Marieke schellekens

luchy zei

Hoi Klaske , nog bedankt voor het delen van dit leuke patroontje, het viel bij de dames goed in de smaak. en het wasgemakkelijk om ze te maken. groetjes Ina

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je bezoekje en je leuke reactie en wie weet tot een volgende keer..Leafs Klaske